Oblíbené (0)
Košík
je prázdný

Kyberfotografie. Neprůzračné médium a technologický realismus

Michaela Fišerová;Martin Charvát
Cena v prodejně: 160 Kč
Cena při objednávce v e-shopu:
-16
144

U dodavatele

5-10ks na objednávku.

V prodejně do 3 dnů

K vyzvednutí pá 24.5 13:00

Odesíláme do 3 dnů

od 59 Kč, dodání po 27.5

Podrobnosti o dodání

Kdy můžu zboží mít?

Produkt je u dodavatele, odesíláme ho ihned po naskladnění.

Osobní odběr

Prodejna Benešov - ZDARMApá 24.5

Výdejní místa

WEDO Pobočky, AlzaBox59 Kčpo 27.5
Balíkovna79 Kčpo 27.5
Zásilkovna69 Kčpo 27.5
Česká pošta - Balík Na poštu99 Kčpo 27.5
Zásilkovna SK95 Kčút 28.5

Dodání na adresu v ČR

Stažení online0 Kčpá 24.5
WEDO doručení na adresu65 Kčpo 27.5
Zásilkovna - domů99 Kčpo 27.5
Česká pošta - Balík Do ruky119 Kčpo 27.5
Zásilkovna SK - domů139 Kčút 28.5

Uvedený termín u dodání domů a na výdejní místa je orientační. Balíček může přijít v rozmezí dvou dní po termínu.

Kolektivní monografie Michaely Fišerové a Martina Charváta zaměřuje pozornost na problematiku „kyberfotografie“ z hlediska proponovaného současnou mediální filosofií, Foucaultovou genealogií a Derridovou dekonstrukcí. Autoři analyzují změnu dispozitivu, k níž došlo v kontextu nastupujících digitálních technologií v 21. století. Společným bodem jejich dvou kapitol je srovnání a odlišení analogové fotografie, digitální fotografie a kyberfotografie.

Autoři zavádějí pojem „kyberfotografie“, jímž rozumí digitální fotografii, která je automaticky pořízena a retušována softwerem „chytrého telefonu“: hybridního zařízení kombinujícího funkce digitální kamery a mobilního telefonu s přístupem na internet. První kapitola pojednává o debatě týkající se vztahu mezi fotografií a „realitou“. Jak ukazuje Martin Charvát, v teoretické diskuzi o analogové i digitální fotografii se konstantně objevuje fantazma o existenci nezávislé „objektivní reality“, kterou může fotoaparát zachytit a reprezentovat. V „éře“ kyberfotografie je něco takového nemožné: kyberfotografie zavádí radikální změnu do vztahu mezi médiem a realitou, jako i mezi člověkem a technologickým zařízením. Člověk se stává pouhým operatérem svého zařízení, jak by řekl Vilém Flusser. Druhá kapitola zaměřuje pozornost na tradiční sociální praxi retuše fotografie, jejíž posláním bylo „opakovaně se dotknout“, tudíž modifikovat původně „autentický“, „nedotčený“ otisk světla. Na základě inspirace Derridovou filosofií Michaela Fišerová uvádí svou úvahu dekonstrukcí metafyzického očekávání „autentičnosti“ od analogové i digitální fotografické technologie. Dále, aby vysvětlila nové diskurzivní přijetí retušérské praxe, Fišerová chápe kyberfotografii jako nový typ dispozitivu ve Foucaultově smyslu technologie moci, která umožňuje použití před­programovaných nastavení možností modifikace otisku světla, které jsou již přítomny v softwaru fotoaparátu. Autorka dospívá k závěru, že digitální dispozitiv kyberfotografie zavádí historicky nový „technologický realismus“ umožňující normativně retušovat otisk světla a diskurzivně rezignovat na metafyzické očekávání jeho autentičnosti.

EAN9788074761713
ISBN9788074761713
Rozměry190 x 125 x 15 mm
Datum vydání21. 02. 2020
Vazbabrožovaná vazba
Počet stran:122
Nakladatelství:Togga
Jazyk:česky