Oblíbené (0)
Košík
je prázdný

Boj o českou moderní hudbu (1900–1939)

Miloš Hons
Cena v prodejně: 210 Kč
Cena při objednávce v e-shopu:
-21
189

U dodavatele

50-60ks na objednávku.

V prodejně do 3 dnů

K vyzvednutí st 15.5 13:00

Odesíláme do 3 dnů

od 59 Kč, dodání čt 16.5

Podrobnosti o dodání

Kdy můžu zboží mít?

Produkt je u dodavatele, odesíláme ho ihned po naskladnění.

Osobní odběr

Prodejna Benešov - ZDARMAst 15.5

Výdejní místa

WEDO Pobočky, AlzaBox59 Kččt 16.5
Balíkovna79 Kččt 16.5
Zásilkovna69 Kččt 16.5
Česká pošta - Balík Na poštu99 Kččt 16.5
Zásilkovna SK95 Kčpá 17.5

Dodání na adresu v ČR

Stažení online0 Kčst 15.5
WEDO doručení na adresu65 Kččt 16.5
Zásilkovna - domů99 Kččt 16.5
Česká pošta - Balík Do ruky119 Kččt 16.5
Zásilkovna SK - domů139 Kčpá 17.5

Uvedený termín u dodání domů a na výdejní místa je orientační. Balíček může přijít v rozmezí dvou dní po termínu.

U počátků české moderní hudby stály dvě velké osobnosti, Bedřich Smetana dílem skladatelským a Otakar Hostinský činností vědeckou a kritickou.
Ve Smetanově operní tvorbě, navazující na Wagnerovu koncepci dramatického díla, spatřoval Hostinský pokrok, za jehož prosazení bylo nutno bojovat. Jiné tvůrčí poetiky považoval za nepokrokový a tedy méně významný umělecký projev.
Hostinského mylnou záměnu pokroku s vývojem převzali jeho žáci v čele se Zdeňkem Nejedlým, Otakarem Zichem, Vladimírem Helfertem a Josefem Bartošem. Jako přední hudební vědci a kritici prosazovali v době bojů o Dvořáka jednostranně pojatou pokrokovou linii české hudby, kterou viděli v tvorbě Smetanově a jeho pokračovatelů, Fibicha, Foerstera a Ostrčila. Další skladatelské osobnosti, jako Dvořák, Suk, Novák a Janáček, do této linie nezapadali a jejich hudba byla hodnocena jako konzervativní, eklektická, naturalistická a primitivní.
Tato kritická předpojatost vedla k rozdělení odborných hudebních kruhů na dva protichůdné tábory a vyvolávala v tisku prudké polemiky zejména na přelomu prvního a druhého desetiletí 20. století. V této etapě bojů o českou moderní hudbu vzrůstala úroveň hudební kritiky i v souvislosti s rozvojem hudebního tisku a hudební pedagogiky. Na odbornou scénu vstupovali absolventi pražské varhanické školy a pražské konzervatoře: Karel Stecker, Karel Knittl, Karel Hoffmeister a Václav Štěpán. V jejich spisech a kritikách narůstal význam strukturní analýzy jako důležité součásti k posouzení umělecké hodnoty díla. Ve dvacátých letech pak došlo k rozpadu těchto skupin a Zich s Helfertem zásadně přehodnotili svůj počáteční zaujatý postoj.
Ve společensky napjaté atmosféře třicátých let se začala kriticky projevovat mladá a ideologicky nezatížená generace v čele s Aloisem Hábou, Karlem Janečkem a Mirko Očadlíkem, reflektující i tvorbu skladatelů evropské avantgardy.
EAN9788074760280
ISBN9788074760280
Datum vydání31. 05. 2013
Vazbabrožovaná vazba
Počet stran:142
Nakladatelství:Togga
Jazyk:česky