Nalezené produkty
Nalezené kategorie
Nalezení autoři
Nalezené články: 140
Košík
je prázdný
je prázdný
Avia/Letov C-2 v československém vojenském letectvu
Miroslav Irra
Cena v prodejně:
799 Kč
Cena při objednávce v e-shopu:
-80 Kč
719 Kč
U dodavatele
20-30ks na objednávku.
V prodejně do 1 dne
K vyzvednutí út 9.12 13:00
Odesíláme do 1 dne
od 59 Kč, dodání st 10.12
Kdy můžu zboží mít?
Produkt je u dodavatele, odesíláme ho ihned po naskladnění.
Osobní odběr | ||
| Prodejna Benešov - ZDARMA | út 9.12 | |
Výdejní místa | ||
| One Box, One Point | 59 Kč | st 10.12 |
| Zásilkovna | 69 Kč | st 10.12 |
| Zásilkovna SK | 95 Kč | čt 11.12 |
Dodání na adresu v ČR | ||
| Stažení online | 0 Kč | út 9.12 |
| One Curier | 65 Kč | st 10.12 |
| Zásilkovna - domů | 99 Kč | st 10.12 |
| Zásilkovna SK - domů | 139 Kč | čt 11.12 |
Uvedený termín u dodání domů a na výdejní místa je orientační. Balíček může přijít v rozmezí dvou dní po termínu.
První desetiletí poválečné výstavby čs. letectva je neodmyslitelně spjato (samozřejmě kromě dalších typů letadel) s pokračovacím cvičným letounem, původně produktem německé firmy Arado Flugzeugwerke GmbH, zabývající se výrobou letadel, v kterémžto oboru se stala pojmem zejména v období II. světové války. Její letoun Arado Ar 96, který pod čs. označením C-2 nesl v období let 1945-1951 veškerou tíhu pokračovacího leteckého výcviku v Letecké vojenské akademii a Leteckém učilišti a poté ještě do poloviny padesátých let v Leteckém učilišti, byl skutečným fenoménem té doby v našem letectvu, obecně známým pod názvem „Arado“. Kromě hlavního poslání v leteckých školách sloužil k výcvikovým úkolům i u bojových útvarů čs. letectva a v některých případech, v přechodných obdobích nedostatku bojových letounů, je dokonce ve výcviku i nahrazoval. K tomuto možno říci dominantnímu postavení v daném oboru byl letoun C-2 přímo předurčen průběhem jeho válečné výroby v protektorátním leteckém průmyslu u pražských firem Avia a Letov, z jejichž bran vyšlo do konce války 2 375 strojů pro potřeby výcvikových útvarů Luftwaffe. Část z nich se v okamžiku konce války nacházela na našich letištích převážně v různém stadiu devastace způsobeným jednak ustupujícími německými jednotkami, jednak různými revolučními nadšenci. I přesto se některé z těchto letounů, spolu s prvními kusy z výroby obnovené již v létě 1945, staly prvními cvičnými pokračovacími letouny obnoveného letectva osvobozené republiky. Návazný rozběh poválečné výroby v čs. leteckém průmyslu umožnil výcvik několika tisíc nových pilotů, kteří byli po roce 1950 účastni masové výstavby proudového letectva. Ti z nich, kteří jsou do dnešních dnů mezi námi, se i po více jak půlstoletí neubrání při vyslovení jména „Arado“ nostalgické vzpomínce. Vzpomeňme tedy spolu s nimi i my, kteří jsme o „Aradu“ mohli v pozdějších letech jen číst v letecké literatuře. Lze jen litovat, že z tolika letounů, které kdysi brázdily nebe nad malou, ale naší republikou, se do současnosti nedochoval ani jediný.
| EAN | 9788076480964 |
|---|---|
| ISBN | 978-80-7648-096-4 |
| Rozměry | 304 x 235 x 11 mm |
| Hmotnost | 734 |
| Datum vydání | 24. 10. 2024 |
| Vazba | pevná vazba |
| Počet stran: | 96 |
| Nakladatelství: | Jakab |
| Jazyk: | česky |
© 2025 Knihkupectví Daniela