Nalezené produkty
Nalezené kategorie
Nalezení autoři
Nalezené články: 140
Košík
je prázdný
je prázdný
Čtvrtý, stíhací 1951
Miroslav Irra
Cena v prodejně:
1 099 Kč
Cena při objednávce v e-shopu:
-110 Kč
989 Kč
U dodavatele
70-80ks na objednávku.
V prodejně do 1 dne
K vyzvednutí út 9.12 13:00
Odesíláme do 1 dne
od 59 Kč, dodání st 10.12
Kdy můžu zboží mít?
Produkt je u dodavatele, odesíláme ho ihned po naskladnění.
Osobní odběr | ||
| Prodejna Benešov - ZDARMA | út 9.12 | |
Výdejní místa | ||
| One Box, One Point | 59 Kč | st 10.12 |
| Zásilkovna | 69 Kč | st 10.12 |
| Zásilkovna SK | 95 Kč | čt 11.12 |
Dodání na adresu v ČR | ||
| Stažení online | 0 Kč | út 9.12 |
| One Curier | 65 Kč | st 10.12 |
| Zásilkovna - domů | 99 Kč | st 10.12 |
| Zásilkovna SK - domů | 139 Kč | čt 11.12 |
Uvedený termín u dodání domů a na výdejní místa je orientační. Balíček může přijít v rozmezí dvou dní po termínu.
4. stíhací letecký pluk působil v sestavě čs. vojenského letectva 38 let od roku 1951 do roku 1989, kdy byl zrušen. Jeho vznik souvisel se zahájením přechodu stíhacího letectva na proudovou leteckou techniku, kdy k přeškolení na letouny Mig-15 byli dle politických i odborných hledisek vybráni ti nejspolehlivější stíhací piloti, dosud létající na vrtulových letounech S-199. Ti, kteří zůstali, byli soustředěni u nově vzniklých pluků, 4. a 18. leteckého pluku 22. letecké divize na letišti Plzeň Bory. Po tuto dobu byl 4. pluk nadále vyzbrojen letouny S-199 do roku 1954, kdy se jeho personál dočkal přeškolení na Mig-15. Zároveň se přesunul na letiště Pardubice, kde setrval až do konce své existence. Po tuto dobu plnil úkoly výcviku a ochrany vzdušného prostoru Československa, a jako ostatní stíhací pluky, také on prošel postupným procesem přeškolování a přechodu na stále modernější a výkonnější leteckou techniku – MiG-15bis, MiG-19S, P a PM, MiG-21F, M a MF. Ty nejmodernější typy – MiG-23 a 29 - však již na 4. stíhací letecký pluk nezbyly.
4. pluk byl zrušen k 31.7.1989, ale v té době ještě nikdo netušil, že během dalších necelých šesti let jej budou následovat všechny ostatní letecké pluky, a letectvo, nyní již české, přejde na zcela odlišný organizační a hlavně radikálně redukovaný model. Převážná většina těchto zrušených pluků se po roce 1989 dočkala veřejně dostupného knižního zpracování své historie, 4. pluk ale dosud zůstal jedním z těch několika, jimž zatím žádná kniha věnována nebyla. Tato publikace se tudíž výrazem snahy o zaplnění jedné mezery v naší letecké historii. Zda a s jakým výsledkem se to podařilo, nechť posoudí čtenář sám.
4. pluk byl zrušen k 31.7.1989, ale v té době ještě nikdo netušil, že během dalších necelých šesti let jej budou následovat všechny ostatní letecké pluky, a letectvo, nyní již české, přejde na zcela odlišný organizační a hlavně radikálně redukovaný model. Převážná většina těchto zrušených pluků se po roce 1989 dočkala veřejně dostupného knižního zpracování své historie, 4. pluk ale dosud zůstal jedním z těch několika, jimž zatím žádná kniha věnována nebyla. Tato publikace se tudíž výrazem snahy o zaplnění jedné mezery v naší letecké historii. Zda a s jakým výsledkem se to podařilo, nechť posoudí čtenář sám.
| EAN | 9788076481206 |
|---|---|
| ISBN | 978-80-7648-120-6 |
| Rozměry | 303 x 219 x 14 mm |
| Hmotnost | 938 |
| Datum vydání | 27. 10. 2025 |
| Vazba | pevná vazba |
| Počet stran: | 144 |
| Nakladatelství: | Jakab |
| Jazyk: | česky |
Další knihy od autora Miroslav Irra
AERO 120 První, stíhací, Zvolenský - Lidé zvo...
Miroslav Irra
U dodavateleOdesíláme do 1 dne 170 Kč
AEROspeciál 20 Doma i v zámoří - Některé zahr...
Miroslav Irra
U dodavateleOdesíláme do 1 dne 179 Kč
© 2025 Knihkupectví Daniela